Gyakran ismételt kérdések

Kérdése merült fel a Commerzbank vállalati ügyfélportállal kapcsolatban? Itt találja a válaszokat.

Hogyan lehet hozzáférést kapni az online bankinghez?

Hozzáférési igény esetén forduljon vállalati ügyfélreferenséhez.

Már van hozzáférésem az online bankinghez. Hogyan tudok bejelentkezni?

Az online banking alkalmazások az oldal jobb felső részén találhatók. Itt adja meg az ügyfélazonosítóját és PIN kódját. Természetesen a GPP kulccsal is beléphet.

Hogyan lehet létrehozni vagy megváltoztatni az alias nevet?

Az ügyfélazonosító helyett szabadon választható bejelentkezési névvel (Alias) is beléphet a vállalati ügyfélportálon. Bejelentkezési név létrehozásakor a felső navigációs sávban a „Verwaltung (Ügyintézés)” kiválasztása után kattintson a „Anmeldenamen (Bejelentkezési név)” pontra.

Az ügyfélazonosító mellé készíthet magának egy könnyen megjegyezhető személyes bejelentkezési nevet is. A választott bejelentkezési név hossza nyolc és 50 karakter közötti lehet. Választhatók a 0 és 9 közötti számok, az A és Z közötti betűk és különleges karakterek, például @, aláhúzás jel, kötőjel és pont. Szóköz nem lehetséges. A kis és nagybetűk egyenértékűek.

Felhasználónév létrehozásához érvényes iTAN szükséges. Itt lehetséges a törlése a már létrehozott bejelentkezési névnek is.

Hogyan lehet a nyelvet megváltoztatni?

Nyelv változtatáskor kattintson a metanavigációban fent a „Nemzetközi” linkre. Erre egy világtérkép nyílik meg. Itt tudja kiválasztani a régiót és a hozzátartozó nyelvet.

Ne feledje, hogy bejelentkezés után már nem lehet nyelvet változtatni. Csak kijelentkezés után lehetséges a ismételten a nyelvváltás.

Milyen különböző PIN kódokra van szükségem?

A vállalati ügyfélportálon való általános bejelentkezéshez egy PIN (úgynevezett bejelentkezési PIN) kód szükséges. A Global Payment Plus-ban beadott megbízások aláírásához egy másik, a portál eléréséhez használt PIN-től különböző PIN szükséges (az aláírási PIN).

Hogyan tudom a bejelentkezési PIN-emet megváltoztatni?

A bejelentkezési PIN megváltoztatása bejelentkezés után a „Verwaltung (Ügyintézés)” menüpontban lehetséges. Kattintson az „Anmeldedaten (PIN) (Bejelentkezési adatok (PIN))”, majd válassza a „Passwort / PIN ändern (Jelszó / PIN megváltoztatása)” menüpontot.

Hogyan lehet a bejelentkezési PIN-t zárolni?

A bejelentkezési PIN zárolása a „Verwaltung (Ügyintézés)” menüpontban lehetséges. Kattintson a „PIN-Verwaltung (PIN intézése)”, majd a „Zugang sperren (Hozzáférés zárolása)” menüpontra.

Mi a teendő, ha a bejelentkezési PIN zárolva van?

Amennyiben egymást követően háromszor rosszul adta meg a bejelentkezési PIN kódot, úgy hozzáférése automatikusan zárolódik. A hozzáférése helyreállításának érdekében kérjük telefonon hívjon fel bennünket.

Hogyan lehet alkalmazást bezárni?

Az alkalmazás bezárását a vállalati ügyfelekkel foglalkozó referensétől kérheti.

Hogyan lehet alkalmazást elindítani?

Bejelentkezést követően a vállalati ügyfélportál a navigációs sávján jobbra található egy menü, itt választhat az alkalmazásai között.

Hogyan lehet kezdő alkalmazást beállítani?

Kattintson a menüben alul a „Startanwendung auswählen (Kezdőalkalmazás kiválasztása)” pontra, válassza ki, milyen kezdőalkalmazást szeretne, majd végül kattintson a „Startanwendung speichern (Kezdőalkalmazás mentése)” gombra.

Mita teendő, ha az alkalmazások nem indulnak?

Ennek a megfelelő jogosultság hiánya lehet az oka. Ilyen esetben kérjük ezt jelezze felénk.

Hogyan lehet az aláírási PIN-t megváltoztatni?

A GPP alkalmazásban válassza a kezdőoldalon („Übersicht (Áttekintés)”) a „Signatur-PIN ändern (Aláírási PIN megváltoztatása)” funkciót és kövesse a megjelenő utasításokat.

Mi a teendő, ha az aláírási PIN zárolva van?

Amennyiben egymást követően háromszor rosszul adta meg az aláírási PIN kódot, úgy hozzáférése automatikusan zárolódik. Hozzáférése helyreállítása érdekében kérjük hívjon fel bennünket.

A böngésző az aláíróeszköz behelyezése után nem indul automatikusan. Mi a teendő ebben az esetben?

Váltson arra a meghajtóra, amelyik az aláíróeszköz behelyezésekor megjelenik, és indítsa el az autostart.exe fájlt. Macintosh gépen a Start_GlobalPaymentPlus fájlt kell elindítani.

Az aláíróeszközbehelyezése után nem jelenik meg semmilyen meghajtó. Mi a teendő ebben az esetben?

Lehet, hogy sok hálózati meghajtó csatlakozik a rendszerre. Válassza az első hálózati meghajtót (pl.: F:), majd helyezze be újra az aláíróeszközt, szükség esetén válasszon további hálózati meghajtókat.

A Global Payment Plushasználható aláíróeszköz / kártya nélkül is?

Igen, helyileg telepített böngészővel jelentkezzen be a vállalati ügyfél portálra. Az aláíróeszköz és a hozzátartozó aláírás kártya nélkül a Global Payment Plus csak olvasható üzemmódban használható, például számlainformációk és megbízás státuszok megtekintésére. Megbízások csak elektronikus aláírással, az aláíróeszközés kártya használatával engedélyezhetők.

Mire kell figyelni a Global Payment Plus inicializálásakor?

Az innen közvetlenül letölthető (English only) „Global Payment Plus – Erste Schritte (GPP - kezdő lépések)” tájékoztató minden fontos tudnivalót tartalmaz a Global Payment Plus inicializálásával kapcsolatban.

Hogyan lehet használni a Treasury Managementet?

A Treasury Management csak akkor használható, ha a Commerzbank vállalati ügyfélportálra olyan hozzáférési adatokkal jelentkezik be, amelyhez Treasury Management jogosultság tartozik. A vállalati ügyfelekkel foglalkozó referense vagy Cash management szakértője szívesen ad erről tájékoztatást és intézkedik az engedélyeztetésről.

Hogyan/Miben segíti a napi munkát a Treasury Management?

A Treasury Management egy internet alapú pénzügyi rendszer a pénzforgalmi és a treasury ügyletek kezelésére. Minden olyan szükséges adatot tartalmaz, mely a napi munkát, adott esetben a konszern/holding, fiókok, leányvállalatok bevonása esetén, megkönnyíti és a likviditás tervezéshez ideális segítséget nyújt.

Ezen kívül számos vállalkozás pénzügyi helyzetének gyors áttekintését és a vállalaton belüli kommunikációt segítő normál jelentéskészítő funkciót is biztosít. A napi számlamozgások devizák szerinti diszpozíciója és befektetési/felvételi javaslatok éppúgy megjelennek, mint a cash-pooling tranzakciók szimulációja. Az árfolyam kezelés, valamint a szerződéskezelés, a hitellimitek és a limitkezelés, valamint a garanciák kezelése és ügyfél kérésre egy Netting modul is ki tudja egészíti a nyújtott szolgáltatásokat.

Milyen technikai feltételei vannak a Treasury Management használatának?

Az Treasury Management bármely internetes hozzáféréssel rendelkező PC-ről használható normál böngészővel. Használatához semmilyen szoftveres beállításra nincs szükség.

Szükséges valamilyen plusz hardver vagy szoftver a Treasury Management használatához?

Nem, általában nem. Amennyiben fizetési forgalmat kíván bonyolítani a Treasury Management-en keresztül, akkor a fizetési megbízások aláírásához szükséges egy GPP aláíróeszköz

Milyen technikai feltételei vannak a vállalati ügyfélportál használatának?

  • Microsoft Internet Explorer (8.x és 9.x), ill. Mozilla Firefox (10.x (pendrájv böngésző)/19.x és újabb) használata
  • Legalább 1024 x 768 pixeles képernyőfelbontás
  • Sütik és JavaScript engedélyezése
Konkrét kérdése van és segítségre van szüksége?
Nézze meg a „Gyakran ismételt kérdések” súgónkat vagy vegye fel a kapcsolatot velünk. Kapcsolattartóját keresse a kezdőoldalon.

Bármely kérdés esetén szívesen állunk a rendelkezésére.